Welkom in onze Holebibibliotheek


Draakplaats 2 - 2018 Antwerpen


www.holebibib.be


open op zondagnamiddag van 14u tot 17u

De catalogus kan je via deze link doorzoeken.


dinsdag 4 oktober 2016

Lijsten, lijstjes en mooie lijsten

Lieve lezers,

zoals jullie weten ben ik al enige tijd in de weer met allerlei boekenlijstjes.
de top 100 mannen en de top 100 vrouwen opgesteld door het tijdschrift  tzum
zijn op dit blog gepubliceerd.
vrouwenboeken-top100
mannenboeken-top-100

Deze en nog andere  lijstjes helpen  voor de samenstelling en bijwerking van  nog aan te kopen boeken  ('opsporing verzocht' )
Mag ik u trouwens attent maken op de verbetering en nieuwe lay-out van deze lijst.
Niet mijn verdienste maar van Leen, voormalige ceo van de holebibib.
Het is een geluk dat het bibteam zich kan verheugen op medewerking van 'voormaligen' zoals Leen en Alex.

Op  toegevoegde link ( https://www.belangrijksteboek.nl/  )   vinden jullie een oplijsting van wat de Nederlanders als belangrijkste boek in hun leven beschouwen.  Verwacht hier geen opsomming van holebi-boeken maar kijk toch even al is het maar om de mooie vormgeving van de lijst.


Mag ik van u lezer en gebruiker ook een 'belangrijkste boek' ontvangen, kunnen wij ook een top 10 samenstellen. (holebi boek en niet holebiboek)   Zie ook ons literair aperitief initiatief van september ll.
Je kan  ons je keuze laten weten via het tapje 'opmerkingen' in de grijze balk onderaan dit artikel
DOEN !
Wat uitleg over je keuze is welkom maar als je dat voor jezelf wil houden is dat OK.  



Om u alvast over de eerste koudwatervrees te helpen mijn keuze:

holebi
Je moet dansen op mijn graf van Aidan Chambers
Een jeugdboek, mijn dada.  Wat mij vooral treft in dit boek is de volwassen manier waarop de schrijver met zijn (jeugdige) lezer omgaat.  Het holebi thema is een belangrijk thema maar niet uitgediept als 'probleem',  toevallig een stuk van de persoonlijkheid van  de hoofdpersoages.  Tragisch en toch ook grappig, iets waar de Britten meester in zijn.

niet holebi
Ik dans zo snel ik kan van Barbara Gordon
het biografisch verhaal van een succesvolle vrouw die verstrikt raakt in een valiumverslaving en dankzij therapie  hieruit  uit ontsnapt.
Stukjes uit het boek hebben me goed geholpen inzichten te verkrijgen tijdens een moeilijke periode in m'n leven.

Bert, uw boekenbeheerder

TIP100
TIP100



TIP100




TIP100




Geen opmerkingen:

Een reactie posten