Welkom in onze Holebibibliotheek


Draakplaats 2 - 2018 Antwerpen


www.holebibib.be


open op zondagnamiddag van 14u tot 17u

De catalogus kan je via deze link doorzoeken.


woensdag 26 januari 2011

Gedichtendag - 27 januari 2011

Voor een jonge dichter
  van  Hans Warren

Aardige brieven, verzen met 'iets', een telefoontje
en nu je naar me komt fietsen
schenk ik je gespannen kuiten,
ogen vol zeelicht van de kust
en een lok die telkens voorover valt. 

Je stem klonk warm, geraffineerd, en daarom
schik ik perzen in het avondlicht
waarop je boeiend zou kunnen manoeuvreren.
Want als je bent als die stem, ben je zo:
bruin, met donzige oren, en brede
sleutelbeenderen in een open hemd
-een ruige vreemdeling- schrijf je ergens,
maar ik kan niet blind blijven, straks
sta je voor me, neem ik je papieren op
en zit je veel te dicht bij me. 

Straks praten we als twee vreemden,
misschien zeg ik wel U, maar nu
gun ik mij nog even de luxe
van een illusie, en dus ben je 
een aardige jongen in de zomerregen
met een lok die telkens voorover valt. 


Dag LL,

een gedicht om jullie, LL, attent te maken op onze verzameling  poëzie.  Boekjes gecatalogeerd  met een geel rondje onder  F3010 en F3020.
We hebben meerdere auteurs in de kast,  zoals  M. Van Ryckeghem, E. De Waard, Wildeboer, A. Nahon, T. Lanoye, H. Lodeizen, G. Reve, L Meyvis en andere. 
Zoek je een gedicht ter gelegenheid van een bijzondere gebeurtenis, hier kunnen we je helpen met een tweetal bloemlezingen.  

Bert,  uw boekenbeheerder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten